LEEGVISSEN ZWEMVIJVER IN HET WILHELMINAPARK.

Geacht lid,

Zoals u weet is het vissen in de eerste plas, de z.g. Zwemvijver verboden.
In verband met de kwaliteit van het zwemwater wordt een aanvang gemaakt om de vijver op maandag 4 maart as leeg te pompen.
Dit houdt onder meer in dat de nog vermoedelijk aanwezige vissen, o.a. snoek en karper overgezet gaan worden in het nabijgelegen viswater.
Dit gaat gebeuren door gebruik te maken van een groot net, dat vlak over de bodem wordt gesleept en dan wordt leeggehaald.
De vis die op deze manier wordt gevangen zal worden overgezet in het nabijgelegen viswater.
De overzetting zal gebeuren in hanteerbare bakken, die met water en vis worden gevuld en dan handmatig worden overgezet in de nieuwe Habitat.

Onze vereniging heeft niet de middelen die nodig zijn om deze operatie uit te voeren.
Daarom hebben we de medewerking gekregen van de SVBD uit Delft.
Deze grote vereniging heeft een ploeg vrijwilligers die helpen om de vissen op een adequate manier naar hun nieuwe plaats te brengen.

We zijn dan ook zeer dankbaar dat de RHV hier gebruik van mag en kan maken.

Leden die willen komen kijken en misschien ook een handje willen helpen, zijn van harte welkom.
De bedoeling is dat, als de vijver bijna is leeggepompt, de resterende vissen (kleiner formaat), door middel van elektrisch vissen worden gevangen en overgezet.
Dit zal vermoedelijk op 6 of 7 maart gebeuren, afhankelijk van de pompsterkte en de weersomstandigheden.

Zoals u leest is het een behoorlijke exercitie.
De voorbereiding start om 07.30 uur en het vermoedelijke opvissen zal tussen 09.30 uur en 10.00 uur beginnen.

We hopen veel leden te zien om dit schouwspel mee te maken en bij deze tot maandagmorgen.

Met vriendelijke groet,

Bestuur RHV.